معرفی دستگاهای بدن سازی

معرفی دستگاهای بدن سازی

به نام خدا

معرفی دستگاهای بدن سازی :

در عصر جدید و با آگاه شدن مردم در زمینه ورزش و سلامت که با هم مرتبط هستند جای خوشحالی است که خیلی از مردم به ویژه جوانان در این زمینه فعال و پیگیر شده اند . حالا یکی از مسائلی که مورد بحث است ، علاقه جوانان به تناسب اندام و رفتن به باشگاهای بدن سازی می باشد که شاید وجود ورزشکاران و بازیگران که در این زمینه الگو می شوند بی تاثیر نباشد و می توان گفت این وسواس برای پیوستن به یک مرکز و یا باشگاه بدنسازی فقط برای تناسب اندام نیست، و شاید بیشتر برای حفظ سطح آنها در جامعه و خودنمایی نیز باشد خیلی مشاهده شده است که جوانانی دوست دارند عکس هایی از هیکل و همچنین تجهیزات ورزشی مرتبط با تناسب اندام خود را در شبکه های اجتماعی و به صورت عکس و ویدئو به نمایش بگذارند.

 

جی پلی

معرفی و معیار تجهیزات بدن سازی :

در این باره گفته می شود در عصر جدید و در زمینه صنعت بدنسازی که بسیار نیز در حال رشد می باشد . حق امتیازات بین المللی تناسب اندام و باشگاه بدنسازی وارد بازار تجارت بدنسازی در سطح جهان نیز می‌شوند تا سود و امتیاز این صنایع رو به رشد بدنسازی را جمع آوری کنند. یکی از نکات قابل توجه در این زمینه معیار ، هدف و تجهیزات است که باید حتما در این زمینه تحقیق شود ( نکته قابل توجه اینکه در بسیاری از باشگاها تجهیزاتی استفاده می شود که هزینه زیادی برای آنها شده ولیکن مورد استفاده نبوده و حتی صرفا پیش آمده است که در یک سالن بدن سازی تجهیزاتی خریداری شده که از شرکت ها و مکان‌هایی بوده اندکه تقلب می‌کنند و برخی محصولات اشتباه را می‌فروشند )

جی پلی :   چرا ورزش مهم است ؟؟

 

چندتا از تجهیزات لازمه در باشگاهای بدن سازی :

پایه هالتر(Barbell Stand )یکی دیگر از تجهیزات بسیار مهم بدنسازی می باشد. استفاده آن در مراحال بدن سازی همچون تمرینات وزنه برداری، تناسب اندام و ورزش استفاده می‌شود. (نکته قابل توجه پایه هالتر نوار بسیار بلندی دارد. در هر دو انتها این دستگاه، وزنه‌ها به هم وصل هستند)

جی پلی

دستگاه سیم کش دو طرفه :

سیم کش دو طرفه یا ( کراس اوور کابل ) از تجهیزاتی می باشد که با استفاده از این دستگاه می توانید عضلاتی بزرگتر و قویتر داشته باشید. عمدتا در تمرینات ساخت عضلات قفسه سینه و بالای بدن استفاده می‌شود.( نکته قابل توجه این ورزش و تمرین برای مبتدیان در حین تمرین بسیار خسته کننده و عین حال سخت است پس ابتدای کار عقب نکشید و به تمرین ادامه دهید )

 

جی پلی

وزنه بشقابی :
یکی دیگر از وسایل مهم تجهیزات در باشگاه بدن سازی ورزنه بشقابی می باشد . (نکته قابل توجه به وزنه‌هایی گفته می‌شود که بر روی اطراف میله هالتر، یا بر روی دمبل‌های قابل تنظیم سوار می‌شوند )

 

جی پلی

ماشین اسمیت چیست :

می توان گفت این وسیله که اسمش را از مخترع خود به ارث برده است ، تشکیل شده از یک هالتر، که بر روی مسیری ثابت حرکت می‌کند، و باعث خواهد می شود مطمئن شوید که هالتر فقط به‌طور عمودی حرکت می‌کند. ( نکته قابل توجه اینکه می‌توانید هنگامی از ماشین اسمیت استفاده کنید که تمرینات پرس یا لیفت سنگین با هالتر انجام دهید، ولیکن کسی را ندارید که به کمک شما بیاید )

 

 

ویژگی های دستگاه بدنسازی :

باید بدانید که در بدن انسان هر عضله کارکرد مخصوص به خود را دارد و برای این که هر عضله دچار ضعیفی و بیماری نشود می توان با استفاده از دستگاه بدنسازی آنها را قوی تر کرد . برای مثال چند نمونه از عضلات را در این جا برای شما بازگو می کنیم از جمله :
دستگاه پرس سینه می توان عضلات سینه را قوی کرد البته دستگاههای زیادی برای سینه در باشگاه وجود دارد ولی اصلی ترین نوع پرس سینه است ، انواع هالتر، دمبل ، و…

جی پلی :   ورزش در محل کار

 

جی پلی

 

(نکته قابل توجه عضلات بازو هم دارای دو نوع عضله هستند عضلاتی که باعث خم شدن ساعد روی بازو می شوند و عضلاتی که باعث باز و بسته شدن مفصل آرنج می شوند .گفته می شود که با دستگاه هالتر صاف و جلو بازو پشت بازو طنابی می توان آن را تقویت کرد )

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها