رژیم سوپ کلم چیست

رژیم سوپ کلم چیست

به نام خدا

 

رژیم سوپ کلم چیست :

می توان گفت در بعضی از افراد دچار چاقی و اضافه وزن که به دنبال کاهش وزن از طریق رژیم های غذایی هستند رژیم سوپ کلم پیشنهاد می شود که همچنین جزء رژیم های تک بعدی است . باید بدانید که در این دسته از رژیم ها در برنامه غذایی فرد به شدت محدود و کالری دریافتی آن نیز کمتر از مقدار مورد نیاز بدن انسان می باشد و افراد زیادی نمی توانند این دسته از رژیم ها را دنبال کنند.

 

جی پلی

 

( قبل از انجام چنین رژیم هایی که در برنامه غذایی می خواهید استفاده کنید حتما با پزشک مشورت کنید ) این در حالی ست که طرفداران رژیم سوپ کلم معتقند که با دنبال کردن آن می‌توان در یک هفته حدود ۵ کیلو یا بیشتر وزن کم کرد . توجه داشته باشید پیش از آن که رژیم سوپ کلم را بگیریددر نظر داشته باشید این رژیم‌های سخت و محدودکننده برای مدت طولانی قابل استفاده نیستند و مانع از دریافت مواد غذایی مورد نیاز بدن می‌شوند.(گفته می شود برنامه غذایی این رژیم‌های تک‌ بعدی و محدود کننده بسیار سخت و خسته کننده است که نباید در آن افراط کرد )

 

 

تاثیر رژیم سوپ کلم :

طبق تجربه و استفاده گفته می شود در این رژیم روزانه کمتر از ۱۰۰۰ کالری دریافت می‌کنید که فاصله زیادی از کالری مورد نیاز روزانه یک فرد بزرگسال (۲۰۰۰ کالری) دارد. پس فرد در این رژیم در مدت زمان کوتاه کاهش وزن سریعی خواهد داشت . همچنین باید بدانید که یکی دیگر از نکته های آن نتیجه از دست دادن آب بدن است .

جی پلی :   ورزش مناسب افراد بعد از عمل قلب باز

 

جی پلی

 

( نکته قابل توجه اینکه امکان کاهش ۵ تا ۷ کیلو از چربی بدن در یک هفته غیرممکن به نظر می‌رسد و متخصصین تغذیه و سلامت استفاده از رژیم‌های محدودکننده و کم‌کالری را تنها در صورتی توصیه می‌کنند که تحت نظر پزشک انجام شود ) در نظر داشته باشید که متخصصین رژیم های کاهش وزن و لاغری پیشنهاد دارند که وزن خود را با استفاده از یک رژیم متعادل و سالم که حداقل کاهش وزنی بین نیم تا یک کیلو در هفته فرد داشته باشد و نه بیشتر .

 

 

رژیم 7 روزه با سوپ کلم :

گفته می شود این رژیم برای یک هفته در نظر گرفته شده است . این رژیم که پایه و اساس آن سوپ کلم می باشد توصیه می شود افرادی که برای اضافه وزن می خواهند از آن استفاده کنند باید دسته های بزرگی از سوپ را در تمام این یک هفته آماده پخت و میل کنند و مواد خاصی در این سوپ استفاده می شود از جمله : ( برای یک هفته )
کلم سفید ، کرفس ، پیاز ، فلفل سبز ، هویج ، قارچ ، گوجه فرنگی ، تعدادی مکعب از آبگوشت یا سبزیجات یخی (اختیاری) و آب ،

 

جی پلی

 

روش پخت خاصی ندارد و می توانید در سوپ از نمک، فلفل، سس تند، گیاهان و یا ادویه فصلی نیز استفاده کنید و همچنین کنید می توانید دیگر سبزیجات غیر نشانه ای مانند اسفناج و یا لوبیا سبز را نیز اضافه کنید ( سلیقه ای ) باید از این سوپ کلم حداقل هر روز و برای چند وعده استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را بدست آورید .

جی پلی :   پیلاتس چیست

 

 

قوانین نسبی رژیم غذایی سوپ کلم :

در این بخش برای شما برنامه غذایی این رژیم را به ترتیب هفت روز قرار داده ایم :
روز اول رژیم: فقط سوپ و میوه ( غیر از موز)
روز دوم رژیم : سوپ کلم و سایر سبزیجات (پخته یا خام، به غیر از سیب زمینی)
روز سوم رژیم: سوپ کلم و کنارش میوه و سبزیجات خام

 

جی پلی

 

روز چهارم رژیم: سوپ کلم، در این روز می‌توانید حداکثر چندعدد موز و شیر بدون چربی داشته باشید .( فقط در این روز )
روز پنجم رژیم: گوشت گاو و گوجه فرنگی را به همراه سوپ کلم خود میل کنید .
روز ششم رژیم: سبزیجات نامحدود و گوشت گاو همراه با سوپ کلم (جز سیب زمینی)
روز هفتم رژیم:  سوپ کلم، مقداری برنج قهوه‌ای و آب میوه شیرین نشده میل کنید.

جی پلی

کلام آخر :
گفته می شود تاثیر یک هفته ای این رژیم به دلیل اینکه بسیار کم کالری می باشد احتمالا باعث لاغری و کاهش وزن نیز می شود. ولیکن خوردن فقط سوپ کلم به نظر بسیاری از افراد جذاب نیست و رعایت آن سخت است پس سعی کنید در شروع عقب نشینی نکنید .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها