مراقبت از پوست در ورزش

مراقبت از پوست در ورزش

به نام خدا

 

مراقبت از پوست در وزرش :

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم همه افراد به زیبایی و تناسب اندام در هر سن و سال اهمیت می دهند . حالا ما در جی پلی برای شمایی که اهل ورزش هستید و کنارش به زیبایی پوست خود نیز می خواهید اهمیت بدهید چند نکته و توصیه داریم که نباید از آن غافل شوید پس در این مطلب همراه ما باشید .

 

جی پلی

اهمیت و تمیزی پوست قبل از ورزش :

پیش می آید که افراد به دلیل اینکه قصد دارند بعد از ورزش دوش بگیرند زیاد به نظافت و تمیزی پوست بخصوص صورت قبل از ورزش اهمیت نمی دهند درحالیکه توصیه می شود قبل از ورزش نیز به آن به ویژه پوست صورت و تمیزی و شستشو آن توجه کنند . یکی از دلایل آن استفاده از وسایل آرایشی و یا ضد آفتاب ها می باشد که شاید با چند ساعت ماندن روی پوست باعث بسته شدن منافذ شده و باعث جمع شدن میکروب در زیر پوست نیز شود . ( توصیه می شود هرگز با آرایش صورت ورزش نکنید )

 

جی پلی

استفاده از هدبند و عرق گیر:

هنگام ورزش برای همه طبیعی است که کف سر زود دچار تعریق بشود و این به افزایش چرب شدن موها نیز می افزاید ( اگر موی چرب دارید ) و اگر ورزشی که می کنیم تحرک بیشتری داشته باشد موی سر اگر بسته و جمع نباشد به صورت و گردن ما نیز تماس پیدا می کند و همین امر در خیلی از موارد باعث جوش زدن صورت و یا عرق سوز شدن گردن می شود که یکی از راهای مناسب استفاده از هدبند و عرق گیر است که می تواند جلوی این تماس مضرر را هنگام ورزش بگیرد و همچنین عرق موجود روی نواحی سر روی صورت نریزد .

جی پلی :   ورزش مناسب افراد سکته ای

 

استفاده از زیرانداز فراموش نشود:

یکی از وسایل مورد نیاز در ورزش چه در باشگاه و چه در فضای آزاد داشتن زیر انداز است که لازم است فرد ( مخصوصا اگر هنگام ورزش لباس راحت و بازتر استفاده می کنید ) از آن به عنوان یک وسیله شخصی استفاده کند . در نظر بگیرید زیر اندازهای موجود در باشگاه یا کف پوش باشگاه به این دلیل که عرق بدن بسیاری از افراد با دستگاه ها تماس داشته است، امکان انتقال باکتری های پوستی به سطوح نیز وجود دارد. پس تماس پوست تان با چنین سطوحی می تواند بیماری های پوستی مختلفی را به دنبال داشته باشد. می شود از یک حوله ورزشی مناسب را هنگام تماس پوست با وسایل ورزشی نیز استفاده کرد .

 

جی پلی

توصیه هایی برای بعد از ورزش و مراقبت از پوست :

اگر از ورزش هایی در هوای آزاد چون کوهنوردی لذت می برید می دانید که تعریق در این ورزش زیاد است وگاهی آب در دسترس ندارید که صورت خود را بشویید در اینجا می توانید از دستمال مرطوب ، پاک کننده هایی بر پایه سدیم لوریل ، پاک کننده آرایشی ، و پاک کننده های ضد باکتریایی استفاده کنید . ولی اگر در باشگاه یا منزل ورزش می کنید می توانید به سرعت لباس خود را عوض کنید و یک دوش آب ولرم با مواد شوینده مناسب نیز داشته باشید و همچنین بعد از دوش یک مرطوب کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید .

جی پلی

تعویض لباس بعد از ورزش :

در هنگام ورزش مخصوصا در باشگاه ورزشی سعی کنید وقتی عرق بدن خود را با حوله مخصوص خودتان می گیرید ، لباس ورزشی تان را با لباسی که می خواهید خارج شوید تعویض کنید چون هنگام تمرینات ورزشی دچار تعویق شده و تا حدی لباس شما خیس می شود که بعضی از افراد بخاطر خستگی تمرین ورزشی حوصله تعویض ندارند و تنها با پوشیدن گرمکن لباس ورزشی ( یا لباسی روی همان لباس ورزشی هنگام ورزش )خارج می شوند و فاصله ای میان تا دوش گرفتن و یا تعویض لباس خواهند داشت که برای ایجاد حساسیت های پوستی این یک فاجعه است .( اگر پوست حساس دارید به این نکات توجه کنید که گاهی عوارض آن جبران ناپذیر می شود مخصوصا روی پوست های حساس )

جی پلی :   ورزش مناسب افراد مسن و سالمند

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها