چرا ورزش مهم است ؟؟

چرا ورزش

چرا ورزش مهم است؟

جی پلی

اگر برایتان سوال پیش آمد که چرا ورزش مهم است ؟ باید بگوییم ورزش نکردن می تواند به اندازه کشیدن 20 نخ سیگار خطرناک باشد و موجب افزایش فشار خون و کلسترول گردد، همچنین گزارش دیگری نشان داده است، جامعه ای که کمترین فعالیت جسمانی را دارد تقریبا دو برابر جامعه ای با بیشترین فعالیت جسمانی دچار بیماری قلبی می گردد.

وزارت بهداشت عمومی آمریکا تخمین زده با توجه به سطح بالای آگاهی در زمینه بهداشت و سلامت، تنها 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی ورزش را به طور منظم انجام می دهند. متاسفانه سطح سلامتی و آمادگی جسمانی گاهی آنقدر پایین است که فرد پس از یک پیاده روی کوتاه به نفس نفس می افتد.

توقف ورزش :

امروزه یکی از علت هایی که مردم به ویژه در کشورهای غربی کمتر به ورزش می پردازند آن است که بیشتر وقت خود را به نشستن در خانه، پشت میز، اتومبیل، اتوبوس، قطار، هواپیما و … می گذارند. تحقیقات نیز نشان می دهد که با افزایش سن بیش از گذشته خانه نشین می شویم و این اخبار تکان دهنده به منزله به خطر افتادن سلامت قلب و بهداشت عمومی است.

با وجود این امروزه سطح آگاهی ما در زمینه سلامتی بالا رفته و در مقایسه با گذشته افراد بیشتری به ورزش، رفتن به باشگاه های بدنسازی و انجام ورزش های هوا سازی می پردازند، اما متاسفانه آمار نشان می دهد که 25 درصد کسانی که ورزش می کنند همان هفته اول خسته می شوند و از انجام برنامه ها باز می مانند.
به نظر می رسد که بر خلاف انگیزه بالای این گونه برنامه ها، بسیاری از مردم پس از مدتی احساس شکست و درماندگی می کنند.

جی پلی :   پیلاتس چیست

جی پلی

ورزش! من وقت ندارم، سرم شلوغ است :

تنها 20 تا 30 دقیقه پیاده روی موجب می گردد که بدن و قلب از فواید دراز مدت سلامتی بهره مند شود و وزن شما متناسب گردد. زمانی که فواید پیاده روی را با تمام وجود حس کردید و پیاده روی به شکل یک عادت منظم در آمد، دلتان می خواهد که وقت بیشتری را صرف انجام آن کنید. سعی کنید که صبح زود از خواب بیدار شوید و به پیاده روی بپردازید، در وقت استراحت و در سر کار به جای نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار و در شب به جای تماشای تلویزیون پیاده روی کنید. باید بدانید که چرا ورزش مهم است

ورزش! من نیاز به آرامش دارم نه ورزش :

یکی از بهترین روش های دست یابی به آرامش و تمدد اعصاب، ورزش کردن علی الخصوص پیاده روی کردن است. زمانی که خود را از گفت و گوهای طولانی با تلفن و انواع سر و صدا و آشفتگی زندگی دور می کنید، فشارهای عصبی از بین می رود و مشکلات از ذهن شما خارج می شوند و بار دیگر به آرامش درونی دست می یابید. ( چرا ورزش مهم است )

جی پلی

و من از شما سوال میکنم چرا ورزش نه :

همیشه بهترین گزینه ای که میشه بهش اشاره کرد، برای رهایی از تمام مشکلات روحی و جسمی ورزش کردن است و میشه به این موضوع هم اشاره کرد
که حتی افرادی که برای لاغری و حتی چاقی هم به پزشک مراجعه میکنند به آنها پیشنهاد میشود به هیچ عنوان ورزش را از برنامه روزانه خود حذف نکنند.

جی پلی :   آیینگر یوگا

پس به این نتیجه کلی میرسیم که آخر هر راهی به ورزش و تحرک میرسد ( چرا ورزش مهم است ؟ )
پس جی پلی به شما پیشنهاد میکند که اولین راه را انتخاب کنید که دیگر نیاز به پزشک و درمان نداشته باشید و همیشه شاد و سالم بمانید.

صفحه نخست 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها