آنچه بدنسازان باید بدانند

آنچه بدنسازان باید بدانند

به نام خدا

جی پلی

آنچه بدن سازها باید بدانند :

اگر برای شما که به طور مرتب ورزش می کنید یا می خواهید جزء ورزشکاران بدن ساز باشیید توصیه می کنیم در این مطلب با جی پلی همراه باشید و بدانید در هر هفته چند روز باید بدنسازی کار کنید . بسیاری از افراد در مورد اینکه واقعا چه چیزی برای بدن مناسب می باشد باورهای خاصی دارند . پس این مطلب را از دست ندهید تا کنار ورزش و باورهای خود از نظر علمی و تجربه و تحقیقات کارشناسان نیز کمک بگیرید و مطلع باشید .

جی پلی

زمان ورزش در هفته :

چقدر باید ورزش کنید ؟ حداقل توصیه می شود سه روز در هفته برای یک برنامه ورزشی ساختاری لازم است زمان بگذارید . گفته می شود از نطر تکنیکی شما می بایست هر روز حرکتی انجام دهید و نباید بدون فعالیت باشید ، حالا هر حرکت بدنی که باشد باید انجام دهید چون بررسی ها و یافته ها نیز نشان می دهد یک جا نشستن تمام تحرک و تمرین هایی را که انجام داده اید خنثی خواهد کرد .
برای مثال شما یک ساعت در روز ورزش می کنید و سپس بقیه روز را می نشینید و جز اینکه شاید در ورزش به مرور کند شوید یک جا نشستن برای سلامت بسیار خطرناک است .
بنابراین لازم است همراه با تمرینات ورزشی هر روز به طریقی تحرک نیز داشته باشید .

جی پلی

تایم ساعتی در ورزش بدن سازی :

اگر برایتان سوال است که چه فرقی بین یک یا دوجلسه و یا سه جلسه در هفته است که باید رعایت شود ، باید بدانید بله تفاوت جالبی بین تعداد جلسات وجود دارد که مربوط به تعداد دفعاتی می شود که سیستم بدن تان را فعال می کنید . پس با این وجود با سه جلسه در یک هفته در مراحل اولیه که برنامه ریزی کنید دست آورد های قابل توجهی خواهید داشت .( آنچه بدنسازان باید بدانند )
( توجه کنید در ارتباط با تمرینات استقامتی بسته به مرحله ای که در آن هستید و چه اندازه پیش رفت کرده باشید و بدن تان را چگونه تمرین می دهید می بایست دو تا پنج روز در هفته تمرین داشته باشید برای کودکان و افراد سن بالا نیز توصیه می شود برای شروع تا دوروز در هفته مفید می باشد و نتیجه خوبی کسب می شود .

جی پلی :   تاثیر موسیقی بر ورزش

ورزش هوا سازی و تاثیر آن :

درست است برای شما که اضافه وزن دارید و می خواهید بدن سازی هم کار کنید کاهش وزن مهم باشد و هرچقد شما ورزش هواسازی انجام دهید به کاهش وزن نزدیک شوید ولیکن تمرین کردن با حداکثر ضربان قلب نه تنها برای سلامتی مضر است بلکه شاید موجب شود از ادامه دادن نیز خسته و ناامید شوید . (یکی از روش های جواب گرفتن در کاهش وزن ورزش هواسازی می باشد که شدت هوازی معمولا براساس درصدی از حداکثر ضربان قلب است ) ( آنچه بدنسازان باید بدانند )

جی پلی

چند روز مناسب باید بدن سازی کار کرد :

بستگی به خودتان دارد و اگر هدف شما حفظ قدرت و توان عضلانی هست و از طرفی نمی خواهید دچار آتروفی شوید دو جلسه تمرین مقاومتی در هفته کفایت می کند ولیکن اگر برای ائاف بزرگ تر تمرین می کنید هر گروه عضلانی را 2 بار در هفته تمرین دهید تا به نتیجه مطلوب برسید .( آنچه بدنسازان باید بدانند )

( توجه داشته باشید اگر تمرینات اینتروال با شدت بالا به درستی انجام شوند و همراه با برنامه غذایی بسیار خوبی در نظر گرفته شود می توانید چربی شکمتان را به خوبی هدف گرفته و همچنین سایز و قدرت فیبرهای عضلانی تند انقباض تان را افزایش داده و سلامت قلبتان را نیز ارتقاء بدهید ، فقط مراقب باشید در تمرین اینتروال با شدت بالا زیاده روی نکنید که خوب نیست ) ( آنچه بدنسازان باید بدانند )

جی پلی

یک برنامه برای گروه عضلانی :

سوال این جاست که اگر سه روز در هفته بخواهیم بدن سازی انجام دهیم باید چند بار در هفته روی گروه عضلانی تمرین کنیم ؟
گفته می شود بسیاری توصیه می کنند که روی هر بخش از بدن حداقل 3 بار در هفته تمرین شود تا برای هر قسمت از بدن کافی باشد . حالا ما یک برنامه برای سه روز در هفته و تمرین برای گروه عضلانی در اختیارتان می گذاریم که شما با مشورت مربی باشگاه یا مربی بدن سازی این ها را انجام دهید . ( آنچه بدنسازان باید بدانند )

جی پلی :   اشتباهات رایج در تمرینات ورزشی

گروه عضلانی را در هفته باید چند بار تمرین داد :

خیلی از ورزشکاران با این سوال رو بـه رو هسـتند که چند بار در هفته باید روی هر گروه عضلانی تمرین کنیم؟ بسیاری توصیه دارند که روی هر بخش از بدن باید 3 بار در هفته تمرین کنید، برخی هم می‌گویند 2 بار و بعضی دیگر هم فقط یک بار تمرین در هفته برای هر قسمت از بدن کافی می دانند.( آنچه بدنسازان باید بدانند )

تمرین برای گروه عضلانی و سه بار در هفته 🙁 آنچه بدنسازان باید بدانند )

دوشنبـه: تمام بدن
سه شنبـه: اسـتراحت
چهارشنبـه: تمام بدن
پنج شنبـه: اسـتراحت
جمعه: تمام بدن
شنبـه: اسـتراحت
یک شنبـه: اسـتراحت
( در مجموع هر گروه عضلانی بعد از تمرین دو سه جلسه ای ، یک تا دو روز نیز برایشان استراحت داده می شود )

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها