ورزش های آبی بخش اول

ورزش های آبی بخش اول

به نام خدا

ورزش های آبی بخش اول

ورزش های آبی :می توان گفت هر نوع ورزشی برای سلامت بدن انسان خوب است، و ورزش‌هایی که با آب سر و کار دارند، در زمره تمرینات کم فشار قرار می‌گیرند، که می‌تواند از بسیاری جهات برای انسان مفید باشد. به گفته محققان هنگامی که در آب هستید، بدن حدود 90 درصد سبک‌تر احساس می‌شود. این به معنای آن است که هنگام ورزش در آب، بدن اثری مشابه با ورزش در خشکی را تجربه نمی‌کند ، همچنین ورزش در آب شما را از روتین‌های یکنواخت در باشگاه دور می‌کند. با انجام ورزش‌های آبی، شما می‌توانید طی مدت زمان انجام تمرینات ورزشی شادابی خود را حفظ کنید . ما در جی پلی در این مطلب شما را با ورزش های آبی و تاثیرات آن بربدن آشنا می کنیم پس در ادامه همراه ما باشید .

 

جی پلی

ورزش های آبی

تاثیر ورزش آبی در کاهش وزن :

باید بدانید که ورزش‌های آبی می‌توانند به کاهش وزن سریع کمک کنند. در ورزش‌های آبی، تمرینات قدرتی و هوازی با مقاومت آب ترکیب می‌شوند. این به معنای آن است که کل بدن به فعالیت وادار می‌شود. و با توجه به شدت تمرینات و وزن شما، زمانی که روزانه برای حدود 30 تا 60 دقیقه ورزش آبی انجام می‌دهید، شما می‌توانید 300 تا 500 کالری در روز بسوزانید. همچنین مطالعه‌ای که در سال 2010 در نشریه Journal of Obesity منتشر شد، نشان داد که دویدن در آب می‌تواند به کاهش چربی بدن و اندازه دور کمر و همچنین بهبود تناسب هوازی و کیفیت زندگی کمک کند.و در تحقیقی دیگر که در سال 2014 در نشریه Journal of Exercise Rehabilitation منتشر شد نیز نشان داد که ورزش آبی منظم می‌تواند به کاهش درصد چربی بدن کمک کند.
ورزش‌های آبی در دسته ورزش‌های کم فشار قرار دارند، که به بهبود سلامت مفاصل کمک می‌کنند. هنگام انجام یک ورزش آبی، شناوری در آب موجب می‌شود تا فشار زیادی روی مفاصل وارد نشود. همچنین، این شرایط اثرات منفی مانند درد و خستگی را به حداقل می‌رساند. باید گفت این برای افرای که از برخی بیماری‌های مرتبط با مفاصل، مانند آرتریت، رنج می‌برند یا افرادی که دوره توانبخشی جسمانی را پشت سر می‌گذارند، بسیار مفید است.

جی پلی :   تاثیر ورزش در کاهش استرس

 

جی پلی

انعطاف پذیری بدن و کاهش فشار خون :

این نوع ورزش برای بهبود انعطاف پذیری پشت و قسمت پایین بدن مفید هستند. انعطاف پذیری عنصری مهم برای تناسب اندام محسوب می‌شود، زیرا انعطاف پذیری کم می‌تواند دامنه حرکت و تحرک را محدود کرده، تعادل و هماهنگی را کاهش دهد.آب گرم بهترین گزینه برای افزایش انعطاف پذیری است، زیرا به انعطاف بیشتر عضلات کمک می‌کند. از این رو انتخاب استخر‌های آب گرم بهترین گزینه است ،هنگامی که در آب ورزش می‌کنید، مقاومت آب به گردش کارآمدتر خون در سراسر بدن کمک می‌کند. این شرایط فشار خون را کاهش می‌دهد و در بلند مدت، نرخ ضربان قلب در حالت استراحت را نیز کاهش می‌دهد.به طور همزمان، ورزش‌های آبی روشی خوب برای تقویت استقامت قلبی هستند.

 

جی پلی

افزایش قدرت عضلانی :

به دلیل این که آب به طور مداوم در جریان است و تغییر جهت می‌دهد، در مقایسه با هوا مقاومت بیشتری ایجاد می‌کند. بر همین اساس است که یک مایل شنا کردن در آب به زمان بیشتری نسبت به یک مایل پیاده روی در خشکی نیاز دارد. هنگامی که در آب ورزش می‌کنید، عضلات شما به صورت جدی درگیر فعالیت می‌شوند. همان گونه که برای غلبه بر مقاومت آب تلاش می‌کنید، عضلات رشد کرده و قوی‌تر می‌شوند. این شرایط به بهبود انعطاف پذیری و چالاکی عضلانی نیز کمک می‌کند. همچنین هر نوع ورزش آبی می‌تواند در کاهش استرس و اضطراب مفید باشد. فعالیت در آب می‌تواند یکی از آرامش بخش‌ترین فعالیت‌هایی باشد که به کاهش استرس کمک می‌کند. قرار گرفتن در آب برای بدن و ذهن بسیار آرامش بخش است.تمرینات ورزشی آبی مغز را برای ترشح هورمون‌های احساس خوب که به نام اندورفین شناخته می‌شوند، تحریک می‌کند، که این شرایط استرس را کاهش داده و موجب شکل گیری احساسی خوب در شما می‌شود.مقاومت آب موجب می‌شود تا عضلات سخت‌تر کار کنند. این شرایط تسهیل چربی سوزی، کمک به کاهش وزن، و بهبود انعطاف پذیری را در پی دارد.

 

جی پلی

شنا و هیجان :

یکی از انواع ورزش های آبی که از قدیم مشهور بوده و اجرا می شده، و آن را تبدیل به یکی از شایع ترین فعالیت های تفریحی نیز کرده است. مسابقات فراوانی در جهان برگزار می شود که از آن جمله می توان به مسابقات جهانی ورزش های آبی و بازی های المپیک نام برد. این مسابقات توسط فدراسیون بین المللی بین الملل (FINA) اداره می شوند. شنا یک ورزش است که تناسب اندام و استقامت شما را بالا می برد. (ورزشی که به شما امکان بدهد ضربان قلب را بالا نگه‌دارید و درعین‌حال شدت را به حداقل برسانید، بسیار کم است. ولی شنا همان ورزش است ،شنا استقامت، عضلات و سلامت قلب شما را افزایش می‌دهد و یک تمرین کاهش وزن فوق‌العاده است که در عین افزایش ظرفیت ریه، قدرت قلبی عروقی شما را نیز تقویت می‌کند، عضلات شما در شنا به‌سرعت قوی می‌شوند و ازآنجایی‌که از بازوها، پشت، میان تنه و پاهای خود استفاده می‌کنید، توزیع یکسانی از عضلات بدون چربی را در سراسر بدن خود مشاهده خواهید کرد .)

جی پلی :   تاریخچه تیم محبوب پرسپولیس

 

جی پلی

بادی بوردینگ :

بادی بوردینگ یکی از انواع ورزش های آبی انجام شده بر روی سطح آب است و موج سوار یک تخته را بر روی امواج به سمت ساحل هدایت می کند. از این ورزش در ابتدا برای آموزش حرکت بر روی موج و یادگیری تخته موج سواری استفاده می شود. با انجام آن یاد می گیرید که چگونه بدن خود را بر روی تخته متعادل نگه دارید و وزن خود را روی آن نگه دارید. مسابقات قهرمانی جهان این ورزش از پرشور ترین ورزش های آبی است که هر ساله برگزار می شود.

 

جی پلی

موج سواری :

از هیجان انگیزترین ورزش های آبی که می توان نام برد، موج سواری به معنی راندن تخته ای بر روی امواج است. این تخته با نیروی امواج و قدرت جهت دهی شما بر روی آب و میان امواج به حرکت در می آید. انواع مختلفی از موج سواری وجود دارد که بستگی به طول تخته موج سواری، طراحی آن، شکل امواج و سبک و سیاق شما در راندن تخته موج سواری دارد.البته تعادل نقش مهمی را در نگه داشتن شما بر روی تجهیزات موج سواری مختلف ایفا می کند. از تجهیزات این ورزش می توان به تخته موج سواری، زیراندازهای آن، تخته های بلند، گیره نگه دارنده تخته به دور مچ پا، شکل و حالت موج، تخته های زانویی یا تخته های نازک نام برد.

 

جی پلی

موج سواری با باد یا ویندسرفینگ :

باید گفت اصل و ریشه این ورزش از شناخت کامل و ترکیب موج سواری و قایق رانی با بادبان می آید. تجهیزات مورد استفاده در آن نیز یک تخته موج سواری است که با یک دکل و بادبان متحرک ترکیب شده است. موج سوار باید تخته موج سواری را بر روی موج ها به حرکت در آورد و هم زمان حرکت خود را در جهت وزش باد کنترل نماید. این ورزش آبی جزو هیجان انگیزترین انواع ورزش های آبی است که بر روی آب انجام شده و دارای مسابقات محلی و جهانی و همچنین المپیک هم می باشد.

جی پلی :   جهان پهلوان تختی

 

جی پلی

جت اسکی و تفریحی شاد :

جت اسکی یکی دیگر از انواع ورزش های آبی است که بر روی آب اجرا می شود و شما به وسیله یک موتور آبی بر روی آب حرکت می کنید. مسابقات آزاد جت اسکی یکی از هیجان انگیزترین ورزش های آبی در دنیا است. حرکت سریع با جت اسکی، پرش از روی سکوهای مختلف، چرخش های و حقه های دور زدن همگی در این مسابقات اجرا می شود. البته این مسابقات گرچه هنوز به عنوان مسابقات المپیک شناخته نشده است اما به صورت محلی در سواحل آسیایی برگزار می شود.

 

جی پلی

اسکی روی آب :

می توان گفت یکی دیگر از ورزش هایی که بر روی سطح آب اجرا می شود است به این صورت که یک نفر با استفاده از 2 تخته اسکی یا یک تخته اسکیت در امتداد سطح آب، با یک قایق موتوری تندرو و یک طناب و کابل به جلو حرکت می کند. اسکی روی آب بخش مهمی از تمام مسابقات ورزشی بزرگ شامل بازی های المپیک، بازی های جهانی و مسابقات جهانی است. از دیدنی ترین این مسابقات مسابقات اسکی نمایشی بر روی آب است که به صورت گروهی برگزار می شود.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها