گرم کردن بدن قبل از ورزش

گرم کردن بدن قبل از ورزش

به نام خدا

 

گرم کردن بدن قبل از ورزش :

می توان گفت عضلات و مفاضل بدن ما در حالت عادی به اصطلاح گفته می شود خواب هستند و توصیه می شود برای پیش از ورزش باید بیدارشوند که بهترین راه کار همان گرم کردن بدن می باشد . و این ربطی ندارد که شما تازه کار و یا حرفه ای باشید . پس در هر صورت پیش از ورزش باید تمرینات گرم کردن بدن را حتما انجام دهید . با جی پلی در این مطلب همراه باشید .

 

جی پلی

 

اهیمت گرم کردن بدن در ورزش :

در این باره گفته می شود برای یک تمرین ورزشی بی خطر و مناسب یکی از اصول های با اهمیت آن گرم کردن بدن است و باید بدانید که این تمرینات گرم کردن وقت تلف کردن نیست و تا حدی مهم است که اگر انجام ندهید آسیب خواهید دید چرا که با حذف آن بدنتان در معرض انواع آسیب قرار گرفته و دچار آسیب دیدگی در ورزش نیز می شوید . پس برای گرم کردن بدن قبل از شروع هر نوع ورزشی بهانه تراشی نکنید . و از طرفی این تمرینات کوتاه و مختصر برای این ضروری است که در اصل به آمادگی بدنتان برای تمرین و افزایش ضربان قلب و بهبود گردش خون نیز کمک می کند .

 

جی پلی

 

فواید گرم کردن بدن قبل از ورزش :

توصیه می شود تمرینات گرم کردن بدن قبل از ورزش را داشته باشید و از فواید آن اشاره می شود به : فعال و آماده کردن عضلات ، به تحرکت آوردن مفاصل ،
ایجاد آمادگی ذهنی برای تمرین بهتر ، و همچنین پیشگیری از آسیب دیدگی در طول ورزش ، همچنین آماده سازی سیستم عصبی، سیستم قلبی-عروقی و برای انجام فعالیت ورزشی خاص نیاز است .

جی پلی :   محمد علی کلی

 

تمرین گرم کردن بدن :

گفته می شود دو نوع تمرین گرم کردن بدن داریم عمومی ، تخصصی که در نهایت 10 تا 15 دقیقه باید برای این تمرینات زمان بگذارید و باز هر تمرین را 30 تا 60 ثانیه انجام دهید و در صورت نیاز تمرین را تکرار کنید و باید بدانید برای تمرینات گرم کردن بدن اول هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و دوم اینکه افرادی که در منزل قصد ورزش دارند هم باید از این تمرینات انجام دهند .

 

جی پلی

چند تمرین مناسب :

در این مرحله یک روتین مناسب را برای گرم کردن به شما معرفی می کنیم که
مدت زمان آن بین 5 تا 15 دقیقه می باشد .
حرکت آهسته دویدن : قامت خود را صاف کرده و راست بایستید و به مدت یک دقیقه و به صورت آهسته بدوید .

 

حرکت راه پیمایی :

در این حرکت بایستید و 30 تا 60 ثانیه مرتب درجا قدم رو بروید ، درهمان حال حرکت پاها و دست هایتان را نیز به بالا ، پایین ، حرکت دهید و مشت خود را نیز گره نکنید .

 

 

جی پلی

تمرین دستان روی هوا :

در این حرکت می بایست پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و دستانتان را بالای سر بیاورید و هر دفعه یکی از پاها را به طور کج عقب بکشید و همزمان دو دست خویش را به سمت بالا بکشید و بعد با همان دستان کشیده مثل حالت اول بایستید و این حرکت را به مدت 60 ثانیه انجام دهید .

 

تمرین بالا آوردن زانو:

در این تمرین شما صاف بایستید و شکم خود را به داخل بدهید و کمرتان را صاف نگه دارید و سپس با زانو خم شده و یکی از پاها را بالا آورده و سپس دست مخالف را به سمت جلو بکشید و پا را پایین بیاورید و با پای دیگر را با دست مخالف بالا بیاورید و این حرمات را 30 تا 60 ثانیه تکرار کنید.

جی پلی :   ارزش غذایی

 

تمرین چرخش شانه :

در این حرکت صاف بایستید و شانه هایتان را بدون هیچ حرکت اضافی بچرخانید و این حرکت را 10 بار تکرار کنید و سپس جهت چرخش را تغییر دهید این کار را نیز به مدت 60 ثانیه انجام دهید .

 

جی پلی

تمرین خم کردن زانو :

شما می بایست در این حرکت صاف ایستاده وکمی پا ها را از هم فاصله دهید و سپس دستانتان را صاف به سمت جلو بکشید و زانوها را حدودا 10 سانتی متر خم کنید و باسنتان را به عقب بدهید و دوباره صاف بایستید و این حرکات را به مدت 30 تا 60 ثانیه انجام دهید .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها