ورزش مناسب افراد مسن و سالمند

ورزش مناسب افراد مسن و سالمند

به نام خدا

جی پلی

ورزش مناسب افراد مسن و سالمند :

به موضوع ورزش و تحرک برای افراد مسن و سالمندان باید خیلی اهمیت داد و گفته می شود بهترین ورزش برای سالمندان آنهایی می باشد که افراد سالخورده را فعال و پر انرژی نگه دارد .
امید هست فکر نکنید سن و سال بالای پدر بزرگ و مادر بزرگ های ما دیگر برای ورزش کردن فایده ای ندارد و فکر کنید شاید حتی صدمه ببینند لطفا این فکر ها را کنار بگذارید و به سلامتی جسمی سالمند و افراد مسن در خانواده خود اهمیت بدهید . ما در جی پلی با این مطلب می خواهیم شما را با چند ورزش مناسب افراد مسن و سالمند آشنا کنیم با ما همراه باشید .

جی پلی

خاصیت های مهم ورزش برای افراد مسن :

می توان گفت ورزش های مناسب که سالمند بتواند از عهده آن بر آید نه تنها برای روحیه و انرژی آنها خوب است بلکه برای جسم و حتی بیماری هایی که در سن و

سال بالا به آن مبتلا هستند نیز مفید است در اینجا به چند تا از آنها اشاره

می کنیم از جمله 🙁 ورزش مناسب افراد مسن و سالمند)

استرس را کاهش می دهد
خطر چاقی و بیماری های قلبی را کاهش می دهد
پیشگیری از پوکی استخوان
باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود
روحیه و کاهش افسردگی در افرادی که بازنشسته هستند
سطح کلسترول را پایین می آورد

جی پلی

انتخاب ورزش های مناسب :

می توان گفت انتخاب ورزش مناسب افراد مسن بستگی به عناوین و شرایط مختلفی دارد چرا که سیستم ایمنی بدن و حتی فیزیکی هر فرد مسن با دیگری فرق می کند پس بهتر است با پزشک صحبت و مشورت کنیم .
دکتر و پرستار با ارزیابی شرایط بدنی بهترین راهنمایی را خواهند کرد .( خود اگر فردی در خانواده داریم که زمینه بیماری نیز دارد می دانیم ورزش هایی مانند تنیس ، قایقرانی ، پیاده روی به حالت دوین یا وزنه برداری و… به علت احتمال بالای آسیب به مفاصل و قلب توصیه نمی شود چرا که برای شروع و آماده سازی سالمند اول با تمرین سبک و مرفح حتی یه پیاده روی روزانه در پارک و ورزش گروهی هم می شود آغاز کرد .( ورزش مناسب افراد مسن و سالمند)

جی پلی :   تاثیر شنا در سلامت

به چند نکته اشاره می کنیم که در دستور کار خود می توانید قرار دهید :

کفش مناسب استفاده شود تا جلوگیری شود از آسیب دیدگی وهمچنین برای درد پس از تمرین به شما کمک می کند .
از لباس مناسب و راحت استفاده کنید تا در تنظیم دما به شما کمک کند
تجهیزات ایمنی مناسب با ورزش انتخابی را فراموش نکنید و همراه خود داشته باشید
نوشیدن آب کافی و به همراه داشتن آن در طول فعالیت ورزشی را نیز رعایت کنید

چرا افراد مسن درخانه دچار مشکلات توده عضلانی می شوند :

به نقل از یک دانشگاه معتبر گفته می شود بسیاری از افراد مسن در منزل بخش زیادی از وقت و زمان خود را به نشستن و گاه دراز کشیدن صرف می کنند در حالیکه گفته می شود بدن انسان پس از 50 سالگی به طور طبیعی توده های عضلانی خود را از دست داده و کم تحرکی می تواند برای سلامتی افراد مسن مضر باشد که باید از این اتفاق جلوگیری شود .

جی پلی

ورزش آبی مناسب سالمندان :

شنا یک ورزش آبی خوب و مفید برای بدن است حالا برای افراد مسن نیز توصیه می شود از جمله افرادی که بیماری مانند آرتروز دارند می توانند به استخر بروند و در آب راه بروند

ورزش دویدنی مناسب سالمندان :
بعضی از افراد مسن توانایی دویدن دارند و می توانیم با مشورت پزشک آنها را در مکانی عمومی که افراد دیگر هم حضور دارند و یک ورزش گروهی تشکیل داد دویدن برای تقویت ماهیچه های بدن خیلی کمک می کند و باز هم پوشیدن کفش مناسب غافل نشوید . کنار دویدن حرکات های کششی سبک هم می شود انجام داد .

جی پلی :   تاثیر ورزش رزمی درفعالیت مغز

دوچرخه سواری و سالمند :

می توان گفت دوچرخه سواری هم اگر سالمند فیزیک بدنی و توان پا زدن دارد یک ورزش خوب و مناسب و پر انرژی است که حتما با پزشک مشورت شود .
(گفته می شود دوچرخه سواری تمامی عضلات و مفاصل به فعالیت وادار می کند)

جی پلی

ورزش و سن سالمندان :

اصلا بالا رفتن سن مانعی برای ورزش افراد نیست و بدن نیاز به ورزش و تغذیه مناسب دارد . ورزش‌تأثیرات مثبت فراوانی بر سلامت جسمی و روانی سالمند دارد و حتی بربهبود عملکرد قلب سالمندان نیز تاثیرات مثبت دارد . پس دربرنامه افراد مسن و سالمند ورزش را اضافه کنید چه ورزش گروهی چه ورزش انفرادی ، و حتی در منزل هر روزه ساعتی را برایشان تعیین کنید تا با نرمش و حرکات مناسب بتوانند ورزش کنند پزشکان هم می گویند ورزش قابلیت چشمگیری بر بهبود وضعیت ریه‌ها، ماهیچه‌ها و کل سیستم گردش خون دارد.( ورزش مناسب افراد مسن و سالمند)

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها