ورزش مناسب افراد دچار آسم

ورزش مناسب افراد دچار آسم

به نام خدا

ورزش مناسب افراد دچار آسم چیست :

یکی از بیماری هایی که افرادی دچار آن هستند بیماری آسم (Asthma ) می باشد . گفته می شود این بیماری مشکلی در مجاری تنفسی بوده و با باریک و متورم شدن به نوعی نفس کشیدن را سخت می کند . باید بدانید که وقتی مجاری تنفسی فرد متورم می شود مخاط اضافی تولید می کند و باعث سرفه ، خس خس سینه ، تنگی نفس خواهد شد . برای آشنایی ورزش مناسب برای چنین افرادی با جی پلی در این مطلب همراه باشید .

 

جی پلی

 

( نکته قابل توجه بیماری آسم را با نام تنگی نفس هم می شناسند ولی این غلط است چون در واقع بااینکه آسم می تواند باعث ایجاد تنگی نفس بشود ، ولی باید بدانید که هر تنگی نفسی حتما آسم نیست . شایع ترین علائم بیماری آسم به شرح زیر است :
تنگی نفس ، سرفه بخصوص در شب ، هنگام فعالیت بدنی ، و خندیدن ، خستگی بیش از حد ،احساس سنگینی در سینه )

 

تاثیر ورزش برای افراد دچار آسم :

گفته می شود ورزش برای افراد مبتلا به آسم مفید است، چرا که اثرات مضر انقباض برونش ها را کاهش داده و باعث حملات آسم کمتر نیز می شوند. همچنین ورزش مناسب به بهبود شرایط جسمانی فرد کمک می کند. علاوه بر این تحرک بدنی، تحمل ورزش و حرکات جسمانی را بالا می برد. می بایست در بین ورزش های موجود انتخابی داشته باشید که با شرایط بدنی و سلامتی تان منطبق باشد. پس قبل از انتخاب با پزشک مشورت کنید و گفته می شود افرادی که به این بیماری مبتلا هستند بهترین نوع ورزشی برای آنها ورزش هایی است که استقامت و تحمل بدن را بالا می برند و باعث بهبود وضعیت تنفس می شود .

جی پلی :   بررسی تاریخچه ورزش صخره نوردی

 

تمرین با وزنه‌های سبک را تجربه کنید :

یکی از روش های موثر تمرین با وزنه های سبک به دست آوردن آمادگی جسمانی قلبی عروقی می باشد چرا که تاثیر زیادی روی مفاصل شما ندارد و اگر داشته باشد هم اندک است .

 

جی پلی

دوچرخه سواری و تاثیر آن :

یکی از ورزش های مناسب افرادی که درگیر بیماری آسم هستند دوچرخه سواری است . می توانید از دوچرخه ثابت استفاده کنید ، یا با دوچرخه تان یک مکان دنج مثل دل طبیعت را انتخاب و دوچرخه سواری کنید . در این زمینه توصیه می شود مسیر های سربالایی را انتخاب نکنید و خوب است مسیر کوتاه را کم کم شروع کنید ، چون این کار باعث نشاط شما خواهد شد که با تقویت عضلات و بهبود شرایط بدنی ، قدرت تنفس تان را هم ارتقا خواهید داد.

 

جی پلی

پیاده روی ورزشی عالی :

پیاده روی جزء ورزش هایی است که برای همه لازم و به نوعی ضروری ست . برای گروه افراد خاص چون مبتلایان به آسم نیز پیشنهاد می شود البته با مشورت پزشک و می توان در محیط خانه و بوستان های نزدیک به محل زندگی این را انجام داد ، با این ورزش ها شما قادر خواهید بود که قفسه ی سینه تان را باز و پر از هوا کرده و تنفس تان را بهتر کنترل کنید. پس پیاده روی با قدم های آهسته که زیاد هم خسته نشوید را در برنامه ورزشی خود قرار دهید .

 

یوگا و بهبود تنفس :

گفته می شود یوگا باعث می شود بهتر نفس بکشید و ازآرامش بیشتری بهره مند شوید ، همچنین استرس هایتان را می توانیدکنترل کنید . با انجام یوگا، عضلات به کار گرفته شده تقویت می شوند و به شما کمک می کند تا بهتر نفس بکشید. با انجام این ورزش، شیوه نفس کشیدن بهبود پیدا خواهد کرد و انعطاف پذیری و شرایط جسمانی نیز افزایش خواهد یافت .

جی پلی :   ورزش مناسب افراد سکته ای

جی پلی

ورزش های نامناسب برای افراد دچار آسم :

باید بدانید که از ورزش کردن در مکان هایی که احتمال بروز آلرژی را بالا می برندخود داری کنید. از ورزش های خشن بپرهیزید. برای این دسته از افراد ورزش هایی چون : بسکتبال ، اسب سواری ، فوتبال و غیره توصیه نمی شود و یکی از ورزش های ممنوعه غواصی در زیر آب بوده است چون گفته کپسول های حاوی ترکیبات آلرژی زایی هستند و همچنین اگر فرد دچار حمله آسم شود زیر آب امکان مصرف دارو نخواهد بود و از طرفی آمدن به سطح آب مشکل خواهد شد و به نوعی جان فرد مبتلا به خطر خواهد افتاد .

 

جی پلی

توصیه هایی برای افراد با زمینه بیماری آسم :

طبق تحقیقات توصیه هایی به افرادی که مبتلا به آسم هستند شده که بد نیست با آن آشنا شوید و رعایت کنید . از جمله اشاره می شود به : نوشیدن آب قبل ، حین ، و بعد از ورزش ، در شرایط آلودگی هوا ورزش نکنید ، از طریق بینی نفس بکشید ، گرم کردن بدن قبل از ورزش ، در محیط های نا مناسب که گرد و غبار دارند و از طرفی باعث ایجاد آلرژی می شوند ورزش ممنوع ، ورزش مناسب با شرایط بدنی ، تنفس را با حرکات تان تنظیم کنید ، حواستان به شرایط آب و هوایی باشد از جمله رطوبت ، سرما ، مه ، ارتفاع و غیره ، داشتن داروهای لازم در دسترس ،

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها