ورزش مناسب افراد بعد از عمل قلب باز

ورزش مناسب افراد بعد از عمل قلب باز

به نام خدا

 

 

ورزش مناسب افراد بعد از عمل قلب باز :

می توان گفت در همه دنیا افرادی هستند که دچار بیماری قلبی می باشند حالا این امر می تواند ارثی و ژنتیکی در فرد ایجاد شده باشد و یا در سنین مختلف فرد به این بیماری مبتلا شود . که خب قلب یک عضو مهم در بدن هر انسان است و مراقب از آن بسیار اهمیت دارد . متاسفانه این افراد برای ورزش محدودیت هایی دارند و حالا سوال اینجاست افرادی که به هر دلیل جراحی و عمل قلب باز دارند بعد از آن می توانند ورزش کنند و اصلا لازم است ورزش هایی کنترل شده داشته باشند .

جی پلی

( باید بدانید که احساس خستگی و کم توانی بعد از جراحی های بزرگ از جمله عمل قلب باز یک امر طبیعی می باشد و اگر فرد یک روز احساس قوت و روز دیگر احساس ضعف و خستگی داشته باشد جای تعجب ندارد و او در دوران نقاهت به سر می برد و برای بهبود بدن فرد باید خون سازی کند تا قدرت و استقامت خود را افزایش بدهد و در این میان فعالیت و پیاده روی و… اهمیت بسیاری روی روند بیمار خواهد داشت ) با جی پلی همراه باشید.

 

 

پیاده روی استاندارد بعد از عمل قلب باز :

یکی از توصیه های پزشکان در دوران بهبودی پس از جراحی قلب، پیاده روی است .
گفته می شود در برنامه روزانه خود می توانید یک زمان مشخص کنید و طبق آن هرروز ساعتی با تایم تعیین شده پیاده روی آرام آرام را شروع کنید و به آن در روزهای بعد پایبند باشید ، توجه داشته باشید هنگام پیاده روی بر روی سطوح هموار راه بروید و سرعت نداشته باشید و همچنین دست هایتان کنار بدنتان حرکت کنند ، کفش مناسب پیاده روی و لباس متناسب با آب و هوا را نیز در نظر بگیرید .

جی پلی :   انواع ماساژ

جی پلی

 

اگر غذا خوردید تا یک ساعت بعد از آن از ورزش خودداری کنید ، و در فضای مناسب با شرایط جسمی تان پیاده روی کنید ( توصیه می شود اوایل در مکان سرپوشیده و یا روی تردمیل صورت بگیرد تا فرد دچار مشکل تنفسی در فضای بیرون ، بسته به شرایط عمل دچار مشکل نشود) اگر در حین پیاده روی احساس خستگی ، سرگیجه ، و یا تنگی نفس شدید استراحت کنید و در روزهای بعد دوباره پیاده روی کنید . ( با مسافت کمتر که دچار خستگی زیاد نوشوید )

 

جی پلی

رژیم مناسب بعد از عمل قلب :

یکی از نکات پر اهمیت یک رژیم غذایی مناسب می باشد که باید در آن نمک کم و چربی رعایت شود ، و همچنین برای جایگزینی گوشت قرمز استفاده از گوشت مرغ و ماهی برای بیمار مفید است و در کنارش غذاهای سرخ کردنی ممنوع و بیشتر از آب پز و یا کبابی استفاده شود .
( توصیه می شود سبزیجات، کاهو و میوه را به مقدار زیاد در برنامه غذایی بیمار اضافه کنید و همچنین استفاده از آب مرکبات تازه نیز همراه برنامه غذایی بسیار سودمند است )

 

مراقبت های لازم بعد از عمل قلب باز :

چون عمل قلب باز یکی از حساس ترین جراحی ها می باشد مراقبت بعد از بیمار جزء الویت ها می باشد و چند توصیه وجود دارد که باید رعایت شود از جمله :

 

جی پلی

از ابتلا شدن به سرماخوردگی که باعث سرفه و تب در بدن فرد می شود باید جلو گیری شود و بوسیدن افرادی که مبتلا به سرماخوردگی و یا علائم آن را دارند خود داری شود . مصرف سیگار ممنوع ،استفاده از داروهای اضافه و بدون تجویز پزشک مخصوصا بعد از جراحی بپرهیزید ، مقدار دارو ها و زمان آن رعایت شود و تغییر زمان ندهید ،( اگر جدا از داروی قلبی داروی دیگری استفاده می کنید حتما با پزشک درمیان بگذارید ) و در آخر هیچگاه بدون مشورت با دکتر داروی خود را قطع نکنید.

جی پلی :   ورزش های زمستانی

صفحه نخست 
تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها