مصرف قهوه در ورزش

مصرف قهوه در ورزش

به نام خدا

جی پلی

قبل از باشگاه قهوه بخوریم یا نه :

می توان گفت قهوه امروزه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار می باشد و چون انواع مختلفی دارد توصیه می شود بدانید کدام نوع قهوه برای چه زمانی مناسب و همچنین قهوه ای که میل می کنید تاثیر منفی در بدن شما نگذارد ،حالا یکی از مهم‌ترین مواقعی که مصرف قهوه رایج هست، حین قبل و بعد از ورزش است، اما آیا خوردن قهوه در این زمان‌ها مفید است؟ همراه جی پلی باشید و این مطلب را از دست ندهید . ( مصرف قهوه در ورزش )

قهوه و تاثیر آن در ورزش :

می دانیم که این نوشیدنی سرشار از کافئین می باشد که در اروپا و آمریکا، قهوه به عنوان یک داروی ورزشی شناخته شده و همچنین ورزشکاران با این هدف قهوه می‌خورند تا عملکرد بدنشان در حین ورزش بهتر شود و انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های ورزشی داشته نیز باشند. یکی از ویژگی های آن سرعت جذب است و بعد از 60 دقیقه مقادیر خونی کافئین در بدن افزایش می‌‌یابد.( نکته قابل توجه تقریبا بین 0/5 تا 3/5 درصد از کافئینِ قهوه‌ی مصرف شده، از طریق ادرار و عرق دفع می‎شود )

 

جی پلی

نگاه علمی و تحقیقی قهوه و اثر آن در ورزش :

تحقیقات جدید در دانشگاه اسلو در نروژ، حاکی از ان است که قهوه‌ی کامل اثرات قدرتمند ضدالتهابی، محافظت‌کنندگی در برابر مواد شیمیایی و ضدپیری به همراه دارد و در این تحقیقات نشان داده شده که قهوه مسیر ‌التهابیِ NFkβ (فاکتور هسته‌ای کاپا) را که مستقیما با التهاب و سرطان‌های خاص و تسریع پیری ماهیچه‌ها مرتبط است، مسدود می‌کند. و از لحاظ سلامتی و محافظت از ماهیچه‌ها است ،مطابق تحقیقات علمی هزاران ماده‌ی طبیعی شیمیایی در قهوه‌ی دم‌شده‌ وجود دارد که هم‌افزایی بین آنها می‌تواند مخلوطی مناسب از مواد مغذی را در کنار هم جمع کند ، ضمن اینکه چنین اثر مفیدی را از نوشیدنی‌های کافئین‌دار‌شده مثل نوشابه‌های انرژی‌زا دریافت نخواهید کرد.( مصرف قهوه در ورزش )

جی پلی :   رژیم پالئو چیست ؟

جی پلی

( نکته قابل توجه توصیه می شود میزان مصرف خود را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنید برای مثال یک فنجان یا شات اسپرسو هنگام صبح یا پیش از ورزش، و احتمالا یک فنجان دیگر طی روز کاری را توصیه‌ می‌کنند چون قهوه ماده‌ای قوی است و در صورت مصرف زیاد ممکن است روی غدد‌ آدرنال اثرات سوء بگذارد و همچنین کافئین علاوه بر اینها می‌تواند از فرآیند بازجذب گلوتامات در مغز جلوگیری کند. گلوتامات انتقال‌دهنده‌ای عصبی است که باعث هشیاری فرد می‌شود. مانند سایر انواع انتقال‌دهنده‌های عصبی لازم است که میزان گلوتامات به دقت تنظیم شود. اگر میزان کافئین دریافتی شماخیلی بالا و دائمی باشد، مانند آنچه در نوشابه‌های انرژی‌زا وجود دارد، ممکن است موجب سمیّت تحریکی گلوتامات می شود )

 

جی پلی

 

نوشیدن قهوه قبل از ورزش :

در این باره و بر اساس مطالعات، قهوه تاثیر بسیاری در بهبود عملکرد سیستم عصبی ورزشکاران دارد. ( البته اثرات منفی و مثبت قهوه به میزان و زمان خوردن قهوه بستگی دارد ) نوشیدن قهوه اگر یک ساعت قبل از شروع ورزش باشد، گفته می شود باعث افزایش غلظت پلاسما می‎شود و به بهبودی عملکرد بدن، کمک می‌کند. همچنین بدن آماده می‌شود که برای دریافت انرژی برای انجام فعالیت‌های فیزیکی، از ذخایر چربی استفاده کند. همچنین خوردن قهوه قبل از ورزش، به ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا از پس فعالیت‌های ورزشی سخت برآیند و دیرتر احساس خستگی کنند .

برای مثال مزایای دیگر نوشیدن قهوه قبل از ورزش از جمله :

افزایش تمرکز و تقویت عملکرد ذهن ، کاهش درد عضلانی ، سلامت قلب ، بهبود فشار خون و منظم شدن گردش خون ، فزایش چربی سوزی ، عملکرد بهتر بدن و …. ( نکته قابل توجه مراقب نوشیدن قهوه با معده خالی باشید )

جی پلی :   مصرف اصولی تخم مرغ

جی پلی

نوشیدن قهوه حین ورزش :

توصیه جی پلی برای افرادی که فعالیت‌های ورزشی هوازی انجام می‌دهید و باید بدانید بدن در حین ورزش اکسیژن زیادی مصرف می‌کند، که نوشیدن و خوردن قهوه در حین ورزش به کاهش میزان خستگی شما کمک کرده تا راحت‌تر بتوانید فعالیت‌های ورزشی هوازی انجام دهید و معمولا انجام فعالیت‌های ورزشی سخت، 5 دقیقه طول می‌کشد که مصرف کافئین به افزایش قدرت بدنی فرد برای انجام فعالیت‌‎های سخت کمک می‌کند و شما با مصرف قهوه و کافئین موجود در آن حین ورزش حس بهتری دارید .( مصرف قهوه در ورزش)

جی پلی

نوشیدن قهوه بعد از ورزش :

در این مورد نیز داریم که بسیاری از ورزشکاران بعد از انجام تمرین ورزشی، به سراغ خوردن قهوه می‌روند، در حالی که باید بدانید بعد از ورزش، قلب هم‌چنان ضربان بالایی دارد ، و خوردن هر نوشیدنی که کافئین دارد، در این زمان مناسب نیست و عوارضی از جمله عصبی شدن، اختلال در خواب و تپش قلب به دنبال خواهد داشت . که این تنها بعد از ورزش نیست که باید رعایت شود چرا که نوشیدن قهوه بعد از غذا هم عوارضی را به دنبال دارد .( مصرف قهوه در ورزش )

صفحه نخست 

تولید محتوا تیم چینود 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها