دستگاهای بدن سازی در باشگاه ورزشی

دستگاهای بدن سازی در باشگاه ورزشی

به نام خدا

 

 

دستگاهای بدن سازی در باشگاه ورزشی :

اگر به دنبال ورزش و سلامتی هستید قطعا پرورش اندام نیز یکی از شاخه هایی در ورزش می باشد که طرفداران بسیاری دارد که نیاز است با آگاهی ابتدا آشنا و کم کم و مرتب به آن پرداخت تا در طول زمان به نتیجه دلخواه نیز رسید . گفته می شود در بدن انسان هر عضله کارکرد مخصوص خود را دارد و در مبحث بدن سازی می توان با استفاده از دستگاهای ورزشی مرتبط با آن بخش روی عضله سازی و غیره که مد نظر دارید کار کنیم ما در جی پلی می خواهیم در این مطلب چند دستگاه مورد استفاده در باشگاه ورزشی را معرفی کرده تا بیشتر با کارایی آن نیز آشنا شوید . برای سلامتی خود همراه ما باشید .

 

جی پلی

دستگاه اسمیت 🙁 دستگاهای بدن سازی در باشگاه ورزشی )

یکی از دستگاهای مورد استفاده در باشگاه ورزشی می باشد که گفته می شود بهترین تمرینات را برای تقویت عضلات بالاتنه و پایین تنه فراهم کرده است. این دستگاه حرکات پرس سینه فوق العاده نتیجه بخش بوده که تعادل فوق ‌العاده ‌ای برای توزیع وزن در تمام نقاط بدن می باشد و به شما کمک می‌کند وزن خود را ثابت نگه دارید . شما می‌ توانید از هر موقعیتی که برای قرار دادن بدن خود انتخاب می‌کنید بلند شوید.( توجه داشته باشید استفاده نادرست از آن نیز می‌تواند به مفاصل و تاندون‌ های شما فشار وارد کند و در طولانی مدت آسیب بزند، زیر نظر مربی و مدت تعیین شده استفاده شود )

جی پلی :   تاریخچه ورزش کشتی

 

جی پلی

دستگاه کراس اور :

می توان گفت یکی از رایج ترین تمرینات در بالا تنه محسوب می شود.
( بخصوص سینه ) و در باشگاهای ورزشی زیاد مورد استفاده است . کراس اورهای کابلی سر استرنوم ماهیچه های سینه ای ماژور را هدف قرار می دهند و در قسمت پایین قفسه سینه شما وجود دارد ، همچنین عضلات شانه و پشت شما را فعال می کند. انجام تمرینات زیر سینه، نشر خم، جلو بازو ایستاده و پشت بازو ایستاده با این دستگاه ورزشی امکان پذیر است. ( این دستگاه به علت قیمت بالا بیشتر در باشگاهای ورزشی موجود است و شاید کسی نخواهد برای ورزش بدن سازی در منزل از آن استفاده کند )

جی پلی

نیمکت ها و کارایی آن :

یکی از ضرورت ها که قطعا چه در باشگاه ورزشی و چه در منزل نیاز است نیمکت است که می توان گفت آنها یکی از ملزومات همه کاره برای هر باشگاه نیز هستند. معمولا قابل تنظیم اند و از سه زاویه شیب دار، تخت و نیمکت نزولی تشکیل شده اند.( دستگاهای بدن سازی در باشگاه ورزشی ) همچنین نیمکت وزنه را می توان برای بسیاری از تمرینات از جمله : پرس شانه، پرس سینه ، خم شدن روی ردیف، تمرینات دو سر بازو و سایر موارد استفاده کرد. ( نکته قابل توجه درباره انجام پرس نیمکت تکنیک های مختلفی وجود دارد که حتما از مربی سوال شود)

 

 

استفاده از دمبل 🙁 دستگاهای بدن سازی در باشگاه ورزشی )

همانگونه که می دانیم دمبل ها معروف هستند . که هم به صورت جدا و یا جفت مورد استفاده می باشند ، دسته دمبل از فولاد یا آهن است و صفحات وزنه از آهن، فولاد ،لاستیک یا سیمان ساخته شده است. همچنین خوب است بدانید که در مقایسه با سایر تجهیزات بدنسازی، دمبل ها به طور قابل توجهی ارزان تر هستند و اگر مزایای بیشتر از سایر تجهیزات نداشته باشند، کمتر هم ندارند پس استفاده از آن را فراموش نکنید . ( نکته قابل توجه دمبل ها معمولا قابل تنظیم هستند )

جی پلی :   تاثیر ورزش در کاهش استرس

 

جی پلی

سیم‌کش :

این دستگاه شامل انواع دسته‌ها مانند یک میله صاف یا یک طناب است، و توسط یک کابل به یک قرقره، و پس از آن به چندین وزنه متصل شده است. با استفاده از مجموع دسته و کابل و قرقره، می‌توانید وزن زیادی را تحمل کرد وهمچنین حرکات مختلفی را در محدوده‌های حرکتی متفاوت انجام داد . ( نکته قابل توجه حرکاتی که با دستگاه سیم کش می شود انجام داد با دمبل و یا هالتر شدنی نیست )

جی پلی

دستگاه جلوپا و پشت پا چگونه است :

باید بدانید که دستگاه جلوپا و پشت پا به کشیدگی و تقویت عضلات پشت پا کمک می کند. همچنین با سایر تجهیزات که صرفا با ایجاد کشش سبب تقویت عضلات زانو و مفاصل ران می شوند تفاوت هایی نیز دارد یعنی با کمک این دستگاه، شما می توانید تعادل میان عضلات جلو و پشت پای خود را حفظ کنید.( دستگاهای بدن سازی در باشگاه ورزشی )

صفحه نخست
تولید محتوا تیم چینود 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها