تاثیر ماساژ بربدنسازان

تاثیر ماساژ بربدنسازان

به نام خدا

 

تاثیر ماساژ بر بدن سازان :

می توان گفت یکی از روش های قدیمی در بین فعالیت های بدنی که باعثبازیافت عضلات می شود ماساژ می باشد . همچنین گفته می شود بر اساس متون یونان و هند تاثیر ماساژ به عنوان درمان در آسیب های جنگی و ورزشی آموزش داده می شد و نتیجه موثر نیز به همراه داشت . برای ورزشکاران نیز تعریفی بر دستکاری ساختار بافت های نرم مانند عضله ،تاندون ، لیگامنت و فاشیا به منظور اهداف درمانی و همچنین ریلکسیشن می باشد . تا پایان این مطلب همراه جی پل باشید .

 

جی پلی

زمان مناسب ماساژ ورزشی :

باید بدانید یکی از بهترین زمان ها که نیاز به ماساژ دارید ، بعد از یک جلسه تمرین پر فشار می باشد که طبق تحقیقات ماساژ ورزشی که بعد از تمرین فشرده صورت می گیرد تا 30 درصد از دردهای عضلانی پس از تمرین می کاهد و از طرفی این کار برای بافت نرم  و به افزایش جریان خون و کاهش التهاب در عضله کمک می کند . حالا اگر حرفه ای دسرسی ندارید نگران نباشید چون می توانید با ماساژ فیبرهای عضلانی می توانید پس از تمرین به روشی ارزان و موثر در حد ماساژ حرفه ای به رفع خستگی و گرفتگی عضلات خود بپردارید .

 

جی پلی

شما برای استفاده از این تکنیک باید از فوم رول یا توپ ورزشی ماساژ برای فشار در عضلات و بافت همبند استفاده کنید . و برای  گروه عضلانی  ابتدا انتخاب و بعد فوم رول را زیر آن عضله یا گروه عضلانی قرار بدهید و بعد چند سانتی متر به آرامی روی آن حرکت کنید و در نقطه مورد نظر چند دقیقه توقف کنید و چند ثانیه کوتاه فشار وارد کرده و دوباره به نقطه شروع بازگردید .ماساژ در بدن سازی می‌تواند یک انتخاب خوب در زمان ریکاوری بین تمرینات ورزشی باشد که به افزایش عملکرد منجر خواهد شد .

جی پلی :   انواع ماساژ

ماساژ در ورزش و گردش خون :

با توجه به اینکه با اتساع عروق خونی سطحی بدن ، ماساژ سبب افزایش جریان خون عمومی به نواحی تحت درمان می گردد، برسلامت افراد بزرگسال نیز تاثیر دارد با نگاهی به اثرات ماساژ بر روی پارامترهای خونی توسط اسمیت و همکاران مشخص گردید که پس از سی دقیقه ماساژ میزان کراتین کیناز (CK ) (یک عامل غیر مستقیم تعیین آسیب عضلانی ) کاهش داشته است .

 

جی پلی

توصیه می شود ورزشکارانی که دچار کوفتگی های عضلانی هستند برای ساخت متابولیسمی در عضله  از ماساژ استفاده کنند چون افزایش جریان خون به همراه افزایش فاکتورهای بهبودی انتقال داده شده به عضلاتی که تمرین را شروع کرده اند می تواند به بهبود پارگی های جزئی حاصله از تمرینات وزنه ای سنگین کمک کند. و همچنین در اثر فشاری که بر روی بافت ها وارد می شود بطور رفلکسی مویرگ ها اتساع پیدا می کنند و مقدار خونی که بین بافت ها مبادله می شود افزایش می یابد.

 تاثیر بر بافت های پیوندی :

می توان گفت برخی از تکنیک ها همانند ماساژ اصطکاکی نیرومند ،تحریک پذیری بافتهای پیوندی را بهبود بخشیده و بطور همزمان می تواند سبب ایجاد ضربه های ملایم در عضله شود چون ضربه به عضله زمانی که به صورت افزایش جریان خون موضعی (یک پاسخ التهابی) خود را نشان دهد در حمایت از ذخیره کردن یا تارهای بافت منقبض شده برای چیدمان طبیعی در خلال مرحله ترمیم دوباره موثرخواهد بود. ( ماساژ برای گرم کردن قبل از مسابقه نیز خوب می باشد اگر چه نبایستی آن را جایگزین حرکات کششی کرد و می توانید از آن به عنوان اولویت ثانویه به عنوان مکمل برای گرم کردن ورزشکار استفاده کرد )

جی پلی :   انواع ماساژ

 

جی پلی

 تاثیر آن بر عضلات و مفاصل :

گفته می شود ماساژ باعث بهبود خاصیت ارتجاعی تارهای عضلانی شده، و از طرفی به انقباض عضله کمک می کند و کاهش آتروفی عضلات را به همراه دارد که باعث افزایش مقدار اکسیژن موجود در عضله شده،و موجب بهبود جریان اکسیداسیون و احیاء و نیز بهبود عملکرد جذب مواد غذایی در فیبرهای عضلانی می شود و نیز موجب تجدید قوای تحلیل رفته ناشی از خستگی عضلات می شود. با این کارمی شود به توان از دست رفته عضلات خسته کمک مؤثری کرد.  باعث جریان گردش خون مفاصل و بافت های اطراف آن ها می شود و موجب تسریع در جذب تراوشات مفصلی (مایع سینویال) گردیده و تقویت کپسول مفصلی و لیگامنت های مفاصل و نیز بهبود تحرک مفاصل را نیز به همراه دارد.

 

جی پلی

ماساژ و دوش آب گرم :

توصیه جی پلی برای بدن سازان پس از انجام کامل تمرینات و اتمام تمرین برنامه ی ماساژ و دوش آب گرم بسیار مفید بوده و به پیشرفت بدن کمک موثری می نماید . باید بدانید دوش آبگرم پس از تمرین برای دو منظور است اولا سبب پاکیزگی پوست که خود بسیار حائز اهمیت است  و دیگر اینکه حرارت بدن را که در موقع تمرین بالا بوده و بیش از مواقع عادی است تدریجا کم کرده و به حالت عادی خود باز می گرداند . ( یک دوش آب ولرم که نه خیلی داغ و نه خیلی سرد باشد )

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها