کراس فیت چیست

کراس فیت چیست

به نام خدا

 

 

کراس فیت چیست :

خوب است بدانید که این ورزش جزء معدود ورزش های جهان می باشد که از قابلیت های ویژه و همچنین کمک کننده آمادگی جسمانی چون : قدرت ، انعطاف ، استقامت ، سرعت و هماهنگی نیز موثر است . در نظر داشته باشید ورزش کراس فیت مدل ورزش های توپی و راکتی نبوده و در محل های خاص و با ابزارهای خاصی قابل استفاده است . ( شما می توانید با خیال راحت همه چیز را به تمرین روز و مربی خود بسپارید باید ، بدانید کراس فیت تلفیق چهار ورزش مادر و توسط گلسمن ابداع شد ، بدنسازی ، ژیمناستیک ، دومیدانی ، پلومیتریک ، ) برای آشنایی بیشتر همراه جی پلی باشید .

 

 

تاریخچه :

درباره تاریخ آن گفته می شود بنیانگذار آن جرج گلاسمن است و در سال 2000 این رشته ورزشی را به صورت رسمی به ثبت رساند . او در نوجوانی به صورت حرفه ای در رشته ژیمناستیک فعالیت داشته و کنار آن رشته وزنه برداری و دوچرخه سواری را نیز دنبال کرده است .

 

جی پلی

 

گلسمن در سال ۱۹۹۵ در کالیفرنیا باشگاهی تاسیس کرد و در همان سال از طرف اداره پلیس شهر سانتاکروز دعوت شد تا نیرو‌های این اداره را تمرین دهد. تا قبل از این بیشتر کار او برگزاری جلسات تمرینی اختصاصی برای افراد بود. همچنین اولین شعبه آن در کراس فیت نورت در سیاتل بود. تا سال ۲۰۰۵، و بعد چندین شعبه دیگر نیز تاسیس شد و در سال ۲۰۱۲ قریب به ۱۰ سال پس از شروع به کار کراس فیت، ۳۴۰۰ شعبه در سرتاسر جهان مشغول به کار شدند.

جی پلی :   چرا ورزش مهم است ؟؟

 

 

اجزای تشکیل :

گفته می شود تشکیل دهنده کراس فیت از بخش های مختلفی است ، که در اصل ترکیب آنها باعث افزایش فاکتورهای جسمانی و همزمان است که در نتیجه باعث آماده سازی بدنی سالم می گردد ، این رشته در هرمی نمایش داده می شود که همگی از نظر اهمیت جایگزاری شده اند . (به طور مثال در پایین ترین آن تغذیه و بالاترین sport است )

 

جی پلی

تغذیه و استقامت فراموش نشود :

از این نکات نباید غافل شد می توان گفت یکی از بخش های مهم تغذیه است و کارشناسان نیز بر این باورند که تمرینات بدون تغذیه مناسب ثمره ای ندارند و در این جا به چند مورد اشاره می کنیم از جمله : مواد پروتئنی و چربی ، مغزها ، دانه ها ، سبزیجات و میوه ، و مقداری کم کربوهیدرات نشاسته و حدامکان بدون شکر . در ادامه بحث استقامت قلبی ، تنفسی و عضلانی را نیز رعایت کنید .تمرینات استقامتی به دو بخش استقامت قلبی تنفسی و استقامت عضلانی تقسیم می شوند. این تمرینات یک بخش بسیار مهمی از تمرینات کراس فیت را تشکیل می دهند و به عبارتی این تمرینات قلب ( تمرین روزانه ) wod است.

 

جی پلی

لوازم مورد نیاز در کراس فیت :

این ورزش را می توان با حداقل لوازمی انجام داد و از آن نتیجه دلخواه راگرفت . خوب است بدانید که در این ورزش سازه ها بسیار مهم هستند مخصوصا اگر می خواهید حرفه ای به تمرین بپردازید . در هر صورت لوازم های این ورزش شکل و ظاهر مشخصی از نظر ساختاری ندارند از بند تی آر ایکس گرفته تا انواع بوسو بال ها ، فوم رولر،دار حلقه و پگ برد همگی از تجیزات و وسایل این ورزش می باشد .( نکته قابل توجه تمرینات این ورزش در خانه نیز کار آمد و مناسب است و کاملا قابل اجرا هستند )

جی پلی :   گرم کردن بدن قبل از ورزش

 

جی پلی

تمرینات کراس فیت :

می توان گفت برنامه تمرینی این ورزش شامل تمرین هوا سازی ، ژیمناستیک ، تمرین سرعت ، و همچنین پلایومتریک انفجاری و … می باشد و استقامت کار با وزنه را نیز خواهید داشت . شما می توانید این تمرینات را توسط مربی خود دریافت کنید و یا از برنامه های روتین که به اصطلاح آن WOD می گویند . هدف اصلی این تمرین ها رسیدن به تناسب اندام است .
صفحه نخست 

تولید محتوا تیم چینود

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها