راه های ثابت نگهداشتن وزن

راه های ثابت نگهداشتن وزن

به نام خدا

راه های ثابت نگهداشتن وزن :

می توان گفت یکی از دغدغه های امروزه اکثریت داشتن اضافه وزن می باشد که خیلی ها دنبال کاهش وزن و از طرفی وقتی با ورزش و رژیم غذایی به وزن مناسب می رسند نگران ثابت نگهداشتن وزن خود هستند که به حالت قبل برنگردد و یا زیاد از حد کاهش وزن پیدا نکنند . ما در جی پلی می خواهیم با چند روش و توصیه شما را آشنا کنیم که بدردتان می خورد . پس در این مطلب همراه ما باشید .

جی پلی

مشورت با متخصص تغذیه :

متاسفانه یکی از علل های چاقی افراطی و یا برعکس لاغری بیش از حد در خصوص ثابت نگهداشتن وزن این است که ما بدون مشورت با پزشک ، از راهایی که دیگران انجام دادن و تجربه کردن استفاده می کنیم و به خیال خود می خواهیم زودتر به وزن ایده عال برسیم و از طرفی با نخوردن و رژیم در همان وزن بمانیم که خیلی وقت ها یا دچار سو تغذیه می شویم و یا با حذف رژیم و کنترل نکردن به اضافه وزن بیشتر از قبل بر می گردیم . پس یکی از راهای مناسب برای کاهش وزن و یا ثابت نگهداشتن وزن دلخواه مشورت با متخصص تغذیه می باشد که می تواند در خصوص الگوهای های غذایی و ورزشی به شما کمک کند تا برنامه مناسب را برای ثابت نگه داشتن وزن خود تهیه کنید.

جی پلی

عضله سازی و ثابت نگهداشتن وزن :

یکی دیگر از روش های مناسب راهکار عضله سازی است. افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن به تشکیل این عضلات کمک می کند. عضله متابولیسم بالاتری نسبت به چربی دارد، که باید تمرینات ورزشی برای ساختن عضله را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و بعد به مرور زمان تمرینات سخت تری را در پیش بگیرید. همچنین ورزش روزانه را حذف نکنید حتی در حد پیاده روی 30 دقیقه ای داشته باشید این به شما انگیزه می دهد تا بیشتر برنامه ورزشی و تمرینی خود را برای ثابت نگهداشتن پیش ببرید .

جی پلی :   حرکات اصلاحی کمر

تاثیر احساس گرسنگی در ثابت نگهداشتن وزن دلخواه :

وقتی ورزش و تحرک دارید طبیعتا احساس گرسنگی نیز خواهید داشت که نباید در این مورد مقاومت کنید بلکه با روش صحیح خود را با مواد غذایی فیبردار در حالت سیری نگه دارید.باید توجه داشته باشید که احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل نگه نمی دارد و حتی ممکن است به شما آسیب برساند.توصیه می شود در طول روز مدام از میوه، سبزیجات و غلات استفاده کنید. همچنین هر روز از لبنیات کم چرب استفاده کنید، چون علاوه بر سیر نگه داشتن به سلامت استخوان ها (مخصوصا برای بانوان که زودتر دچار پوکی استخوان می شوند) کمک می کند.

جی پلی

قرار گرفتن در مرض غذاها و شیرینی های چاق کنند ممنوع :

توصیه می شود تا حدامکان از وسوسه شدن در برابر غذاهای چاق کننده خودداری نمایید. تحقیقات و مشاهدات نشان داده افرادی که مقاومت بیشتری در برابر فست فود و شیرینی جات دارند در طولانی مدت تغییرات وزنی زیادی نداشته اند. البته این روش به این معنی نیست که خود را از غذاها و دسرهای مورد علاقه تان محروم کنید می توانید به مقدار کمی از آن ها میل نمایید. در بعضی موارد ممکن است وزن دلخواه موجب فراموشی و عدم رعایت برنامه غذایی شود پس همیشه حواستان به رژیم و میزان کالری دریافتی باشد تا خدای نکرده دچار سو تغذیه نشوید .

جی پلی

حفظ میزان کالری در بدن :

می توانید مقدار کالری مواد غذایی و خوراکی ها را یاد بگیرید و همواره میزان آن را حتی به صورت تقریبی اندازه گیری کنید و حتی برای راحتی خودتان یک بشقاب با سایز متوسط را انتخاب کنید و میزان غذاها را طبق همان بشقاب بسنجید تا به اندازه همیشگی میل کنید. و در کنارش سایز نواحی مختلف بدن خود را اندازه گیری کنید و از تناسب آن ها اطلاع داشته باشید. خوبی این روش این است که شما واکنش بدن خود را نسبت به میزان کالری دریافتی و غذاهای که می خورید بررسی می کنید و عدد روزانه ترازو میزان موفقیت شما در نگهداری وزن ایده آل را نشان می دهد و شما با انگیزه بیشتر ادامه می دهید و وزن خود را ثابت نگه می دارید .

جی پلی :   ورزش مناسب افراد مسن و سالمند

 

جی پلی

کلام آخر و جی پلی :

می توان گفت اگر مراقب وزن خود نباشید با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط با آن خواهید شد زیرا متابولیسم بدن به آهستگی کمتر می شود. موارد مختلفی مانند جنسیت، سن، ژنتیک، سبک زندگی،و حتی برنامه خواب در تغییرات وزنی تاثیرگذار هستند. که ما در جی پلی توصیه می کنیم برای اینکه راحتتر بتوانید ورزش کردن را به یک عادت تبدیل کنید و آن را در برنامه روزانه خود بگنجانیدمطمئن باشید اگر هر روز حدود یک ساعت ورزش کنید وزن شما ثابت می ماند و دچار اضافه وزن نمی شوید.
(ما در جی پلی در کنار شما و خواهان حفظ سلامتی شما هستیم )

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها