حرکات ورزشی در یوگا

حرکات ورزشی در یوگا

به نام خدا

 

جی پلی

حرکات ورزشی در یوگا :

تحقیقات نشان می دهد حرکات یوگا فقط باعث افزایش انعطاف پذیری و یا در مواردی باعث کاهش درد عضلات نمی شود چرا که یوگا و حرکات ورزشی آن می تواند ارتقای عملکرد بخش های مختلف بدن شما شود یکی از بخش های ضروری در زندگی های امروزه کاهش استرس می باشد که در یوگا به آم پرداخته می شود و در نتیجه استرس کمتر باعث خلق و خوی بهتری در ما خواهد شد . ما در جی پلی می خواهیم شما را با چند مدل حرکات ورزشی یوگا آشنا کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید .( حرکات ورزشی در یوگا)
(می توان گفت یک برنامه روزانه یوگا که خیلی ساده است و برای هر سطح از تناسب اندام نیز مناسب خواهد بود. اگر ۲۰ دقیقه وقت اضافی دارید، چه در اول صبح چه بعد از پایان یک روز کاری طولانی، حرکات یوگا توصیه می شود از یک زیرانداز ورزشی یا یک حوله می توانید استفاده کنید )

جی پلی

حرکت اول یوگا :

چهار زانو صاف بنشینید، چشم هایتان را ببندید و بدون فکر کردن به چیزی دم و بازدم خود را آرام کنید. سعی کنید که ذهنتان را آرام کنید. هرگونه افکار منفی و مخرب که ذهن شما را درگیر می کنند را سعی کنید دور بریزید. با ۶ شماره از طریق بینی نفس بکشید، ۲ شماره آن را نگه دارید و هوا را با ۸ شماره از بدنتان خارج کنید. ۶-۲-۸ این کار را برای ۸ تا ۱۲ تنفس ، این را به مدت حداقل 5 دقیقه تکرار کنید .( حرکات ورزشی در یوگا)

جی پلی :   لیگ برتر فوتبال ایران

حرکت دوم یوگا:

بعد از حرکت اول، روی چهار دست و پا بروید. به نحوی که پاهایتان به اندازه عرض شانه باز باشد و ستون فقرات نیز باید در حالت عادی باشد. هنگام باز دم به آرامی ستون فقرات را از نوک سر تا دنبالچه خم کنید. توجه داشته باشید پشتتان باید حالت خمیده ای مانند حرف C داشته باشد. بدنتان را منقبض کرده و به قسمت فوقانی پشت اجازه دهید که کاملا کشیده شود.
بعد هنگام دم به آرامی ستون فقراتتان را به حالت طبیعی باز گردانید و کمی از حالت طبیعی به
معکوس داشته باشید . همراه با تنفس آرام کنترل c معکوس داشته باشید همراه با تنفس آرام
سمت پایین خم کنید. این حرکات را نیز حد اقل 5 تا 8 دقیقه انجام دهید .

حرکت سوم یوگا:

در اینجا بایدکف دست ها و پاها باید روی زمین باشد، باسن را از زمین فاصله دهید، تا جایی که زانو و آرنج ها صاف شوند. دست ها و پاها به اندازه عرض شانه باید باز باشند. با قرار گرفتن در این وضعیت باید احساس کشش در عضلات همسترینگ (پشت ران) و شانه هایتان داشته باشید. آرام باشید و در این حالت به طور عمیق نفس بکشید. روی بازدم تمرکز کنید و این حالت را به مدت یک تا ۲ دقیقه و با ۳ تا ۴ تنفس ادامه دهید. (حرکات ورزشی در یوگا )

جی پلی

حرکت چهارم یوگا :

از شما می خواهیم صاف بایستید و در حالی که پاها کمی از هم فاصله دارند، به آرامی خم شوید. بالاتنه را به پایین ببرید و پشت ساق پا را با دست هایتان بگیرید. در این حالت کمی توقف کنید تا تنش ایجاد شده در ستون فقرات و عضلات برطرف شود.( حرکات ورزشی در یوگا)
اگر می خواهید تمرکز بیشتری روی ستون فقرات داشته باشید، زانوهایتان را به آرامی خم کنید. اگر می خواهد روی عضلات پشت ران تمرکز بیشتری داشته باشید، زانوهایتان را صاف نگه دارید ، ، در این حالت به مدت ۳ تا ۴ تنفس بمانید و یک تا ۲ دقیقه حرکتات را تکرار کنید .

جی پلی :   ورزش مناسب افراد دچار آسم

جی پلی

توصیه هایی هنگام انجام حرکات یوگا :

با مدیتیشن شروع کنید پچ پچ های ذهن را خاموش کنید، آرام شوید و تمرکز کنید.
هر حرکت را ۳ الی ۵ تنفس نگه دارید این تکنیک کنترل تنفس شما را تقویت می کند.( حرکات ورزشی در یوگا)
اگر حرکتی به شما آسیب می زند، انجامش ندهید ممکن است به دلیل آماده یا گرم نبودن بدن اذیت شوید.
وسایل مورد نیاز را فراموش نکنید زیرانداز یا مت یوگا، آجر و کمربند را همیشه همراه خود داشته باشید.
این حرکات یوگا به خوبی بدن شما را برای دویدن گرم می کند. کمک می کنند آرام و ریلکس تر شوید، انعطاف پذیری عضلاتتان را بالا می برد و باعث می شود بهتر بدوید.

جی پلی

کلام آخر جی پلی :

به ورزش و سلامتی خود اهمیت بدهید یوگا می تواند یکی از ورزش های مناسب برای تقویت و آرام بخش جسم و روحتان باشد پس در هر موقعیت شغلی و حتی اگر در منزل فعالیت می کنید چند دقیقه برای حرکات ورزشی یوگا وقت بگذارید و نتیجه مطلوب را ببینید .( حرکات ورزشی در یوگا)

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها