حرکات اصلاحی کمر

حرکات اصلاحی کمر

به نام خدا

حرکات اصلاحی کمر :

یکی از شایع ترین بیماری ها که افراد زیادی بخاطر آن به پزشک مراجعه می کنند مربوط به کمر می باشد این عضو مهم در اندام هر شخص با هر پتانسیل . می توان گفت در عصر تکنولوژی و پیشرفت که بسیاری از کارهای روزمره انسان توسط این ها انجام می شود و امروزه با دستگاهها و ماشین های اتوماتیک نیز سرو کار داریم و همین امر باعث کم تحرکی در ما شده است ، یکی از علل های مهم در بروز کمردرد می باشد . در این مطلب با جی پلی همراه باشید . ( حرکات اصلاحی کمر ، حرکات موثر )

جی پلی

کمر درد و حرکات اصلاحی :

گفته میشود یکی از علت های کمردرد ضعف عضلات اطراف ستون مهره و شکم می باشد. بنابراین شما می توانید با تقویت این عضلات در درمان کمر دردتان موثر باشید. زیرا در اثر کم تحرکی بتدریج لیگامان ها کوتاه می شوند. همچنین افرادی که دچار کمر درد هستند نمی توانند ورزشهای افراد معمولی و عادی را انجام دهند . پس می توانند برای تقویت عضلات کمر از ورزش مناسب و حرکات اصلاحی ابتدا استفاده کنند و این را در نظر بگیرید قبل از انجام چنین ورزش هایی نیز چند دقیقه راه بروید و بدن تان را گرم کنید . ( نکته قابل توجه در صورت انجام هر یک از ورزش ها و حرکات اصلاحی کمر که انجام دادید و مشکل یا درد شما را تشدید کرد از انجام آن خودداری و یا با پزشک خود مشورت کنید )

جی پلی

حرکات ورزشی و تاثیر آن :

می توان گفت یک واکنش معمولی به درد ایجاد شده در کمر در ابتدا ساده در نظر گرفتن آن می باشد که به صورت استراحت بیشتر در رختخواب یا اجتناب از فعالیت هایی که باعث تشدید آن شود . این نحوه قابل درک است دوستان و شاید در کوتاه مدت تاثیر داشته باشد ولیکن اگر بیش از دو یا سه روز این شرایط ادامه یابد احتمالا نتایج مضر نیز در فرایند درمان داشته باشد پی درد کمر را جدی بگیرید . در واقع، هنگامی که فرد با درد در ناحیه کمر مواجه می‌شود، لازم است از تمرین‌های حرکتی فعال برای توان بخشی ستون فقرات و کمک به کاهش علائم مشکل استفاده شود.
وقتی تمرین های حرکتی به صورت کنترل شده، تدریجی، و پیش رونده انجام شوند، درپخش شدن مواد مغذی فضای دیسک و بافت‌های نرم ناحیه کمرکمک می کند. شما با استفاده منظم از تمرین‌های حرکتی مناسب برای ناحیه کمر می‌توانید به اجتناب از سفتی و ضعف عضلات کمک کرده، و احتمال بازگشت مجدد علائم مشکل را حداقل کند، همچنین انجام این تمرین‌ها می‌تواند شدت درد و علائم احتمالی مشکل را در آینده نیز کاهش دهد.

جی پلی :   تقویت سیستم ایمنی بدن با ورزش

جی پلی

تمرین حرکتی اصلاحی مک کنزی :

درباره این حرکت و تمرین ها گفته می شود در حقیقت یک برنامه جامع برای ارزیابی، درمان و پیشگیری از مشکلات ناحیه کمرمی باشد (نکته قابل توجه اینکه معمولاً در بهترین حالت لازم است نحوه انجام آنها توسط یک متخصص فیزیوتراپی و با تجربه به بیمار آموزش داده شود) می توان گفت از طریق ورزش کمر درد و این تمرین‌های حرکتی، در عمل سعی می‌شود و از فیزیوتراپی و حرکت درمانی برای کمک به ستون فقرات استفاده شده و با تمرکز بر درد در ناحیه کمر، شدت درد بطور مشخص کاهش پیدا می کند. سایر اهداف این تکنیک‌های حرکتی به شرح زیر می باشد که می توانید بخوانید و استفاده کنید . برای مثال :
بازگشت بیمار به سطح عادی فعالیت‌های روزمره ،کاهش درد شدید ،
حداقل کردن تعداد جلسات مورد نیاز برای ملاقات با متخصص ستون فقرات ، ( باید بدانید این روش به خودی خود بر طبقه‌بندی مشکلات و شرایط ستون فقرات بر اساس علائم مشکل و پاسخ‌های بیمار به ارزیابی اولیه مبتنی می‌باشد) اینچنین که با توجه به این طبقه بندی، به بیمار توصیه‌های لازم درباره تمرین‌های حرکتی خاص ارائه می‌شود تا بیمار نیز به تدریج بر مشکلات ناحیه کمر تمرکز شده و درد در ناحیه کمر از بین برود.

جی پلی

درباره موارد سندورم مربوط به اختلال درد :
در ناحیه کمر ممکن است در نتیجه تغییر در شرایط مهره‌ها و وارد شدن فشار به دیسک ایجاد شود. در صورتی که این فشار افزایش یابد، درد بیمار نیز در ناحیه کمر افزایش خواهد یافت. موارد سندروم عملکرد نامناسب :
باید بدانید درد دوره‌ای در ناحیه کمر و محدودیت‌های حرکتی ایجاد شده به خاطر آن می‌توانند در یک دوره کوتاه مدت به خاطر وجود بافت آسیب دیده مشاهده شوند. در واقع زمانی درد کمر بیمار شروع می‌شود که این بافت‌ها تحت فشار قرار گیرند. ( حرکات اصلاحی کمر جی پلی )

جی پلی :   معرفی دستگاهای بدن سازی

جی پلی

حرکت تمرینی موثر زرد پی (همسترینگ) :

گفته می شود در این تمرین‌ از کشش عضله زردپی با فشار برای تقویت عضله زردپی به مدت 30 تا 50 ثانیه در هر بار استفاده می‌شود، یعنی فرد بیمار لازم است این تمرین را یک یا دو بار در روز به صورت یک تمرین غیر فعال با وارد کردن فشار محدود به عضلات انجام دهد تمرین کششی زردپی در حالت ایستاده: یکی از رایج ترین تکنیک‌های حرکتی برای کشش زردپی است. به این منظور لازم است در حالت ایستاده قرار گرفته و به آرامی به سمت جلو از ناحیه کمر خم شوید. در این شرایط دست‌ها از دو طرف بدن آویزان بوده و پاها در حالت صاف قرار دهید و در ادامه سعی کنید دست‌های خود را به انگشتان پا برسانید . (توجه کنید برای انجام این کار به خود فشار وارد نکنید)
حرکت کششی زردپی با کمک دیوار: یکی از روش‌های دیگر برای ایجاد کشش در عضله زردپی دراز کشیدن بر روی زمین و چسباندن باسن به یک دیوارمی باشد که در ادامه شما می‌توانید یک پای خود را بر روی دیوار بلند کرده و زانوی خود را صاف میکنید.(نکته قابل توجه برای انجام این تمرین هر بار از یک پای خود استفاده کنید)

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها